نوشته شده توسط : یک دوست

 

مصرف بیش از حد هدفمند برای یک اثر مطلوب است، یا برای بالا رفتن یا آسیب رساندن به خود. هیچ درمانی وجود ندارد، اما درمان می تواند به شما کمک کند مصرف داروها را متوقف کنید و از داروها رها شوید. درمان شما ممکن است شامل مشاوره، دارو یا هر دو باشد. برخی از اولین باری که آن را امتحان می کنند این احساس را دوست دارند و بیشتر می خواهند. زمانی که از مواد قانونی یا غیرقانونی به روش هایی که نباید استفاده می کنید، سوء مصرف مواد مخدر رخ می دهد. ممکن است بیشتر از دوز معمولی قرص مصرف کنید یا از نسخه شخص دیگری استفاده کنید.

اگر با مشکلات خانوادگی بزرگ شده اید و به والدین یا خواهر و برادر خود نزدیک نیستید، ممکن است احتمال اعتیاد شما را افزایش دهد. داروها به اشکال مختلفی وجود دارند، از جمله قرص ها و داروهایی که تزریق می کنید. هدیه قابل کسر مالیات خود را بسازید و بخشی از تحقیقات و مراقبت های پیشرفته باشید که پزشکی را تغییر می دهد.

اگر فردی مواد مخدر یا الکل مصرف کرده است و ممکن است به خود یا دیگران آسیب برساند یا خیلی بد است، با تریپل صفر (000) تماس بگیرید و آمبولانس بخواهید. Mission Harbor به درمان شهرستان سانتا باربارا و شهرستان لس آنجلس با برنامه های تخصصی سلامت روانی و رفتاری در یک محیط سرپایی مناسب اختصاص دارد. مرکز درمانی ما توسط کمیسیون مشترک و دارای گواهینامه LegitScript معتبر است.

شرایط

اعتیاد به مواد مخدر می تواند با استفاده آزمایشی از یک دارو با افراد دیگر شروع شود. همانطور که مصرف مواد مخدر شما افزایش می یابد، ممکن است بدون دارو سخت تر بمانید. برخی از داروها می توانند خیلی سریعتر از سایرین اعتیاد یا وابستگی ایجاد کنند. برخی از افراد ممکن است نسبت به دیگران آسیب پذیرتر از اعتیاد باشند. تمرکز بر زندگی خود مهمترین کاری است که می توانید برای کمک به معتاد انجام دهید.
برای خواندن مقالات بیشتر به سایت https://www.mizbanema.ir مراجعه کنید.

اصل اساسی این برنامه ها این است که افراد مبتلا به SUD باید درک کنند که یک بیماری مزمن دارند که هرگز از بین نمی رود. گروه درمانی از افراد مبتلا به SUD در حفظ خویشتن داری و خویشتن داری حمایت می کند. درمان های موثری برای اختلال مصرف مواد موجود است. درمان به شدت فردی است - یک فرد ممکن است در زمان های مختلف به انواع مختلف درمان نیاز داشته باشد. یک ارائه دهنده همچنین در مورد سابقه سلامت روان شما سؤال می کند، زیرا داشتن یک SUD و یک وضعیت سلامت روان معمول است. علاوه بر این، احتمال بیشتری وجود دارد که شخصی از موادی استفاده کند که به طور قانونی و/یا به راحتی در دسترس هستند (مانند الکل و تنباکو).

چگونه می توانم از اختلال مصرف مواد جلوگیری کنم؟

سعی کنید بدون قضاوت یا متهم کردن به صحبت های او گوش دهید. Healthdirect Australia یک سرویس رایگان است که در آن می توانید با یک پرستار یا دکتر صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند تا بدانید چه کاری انجام دهید. شرکت در برنامه های خودیاری، به عنوان معتادان گمنام، نیز می تواند نقش مهمی در درمان SUD داشته باشد.

زمانی است که مصرف الکل یا سایر مواد مخدر را قطع یا کاهش می دهید. بگویید که می توانید با آن شخص در آینده صحبت کنید، و اگر بتوانید. می توانید از آنها بپرسید که آیا می خواهند بعد از یک یا دو هفته دوباره چت کنند. اما فرض نکنید که فرد حتی از مواد مخدر استفاده می کند، یا اینکه چقدر یا چند بار مواد مصرف می کند.

درمان بیشتر در یک مرکز توانبخشی بستری یا برنامه سرپایی می تواند تأثیر روانی اعتیاد به قرص های خواب آور را برطرف کند. تغییرات مغزی ناشی از اعتیاد می تواند پایدار باشد، بنابراین اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری "عود کننده" در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که افرادی که در حال بهبود هستند، حتی پس از سال ها عدم مصرف دارو، در معرض خطر مصرف مجدد دارو هستند. علاوه بر آسیب جسمی، اعتیاد به مواد مخدر می تواند به روابط شما با دوستان و خانواده آسیب جدی وارد کند.
مشاهده سایت https://www.toollook.ir برای مطالعه مقالات دیگر

گزارش مواد مخدر اروپا 2023: روندها و تحولات

اعتیاد به مواد مخدر یا اختلال مصرف مواد (SUD) سالانه میلیون ها نفر را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار می دهد. شناخت علل و پیامدهای چرخه اعتیاد اولین گام به سوی بهبودی است. اگر در حال حاضر یک داروی تجویزی مصرف می کنید و نگران هستید که ممکن است وابستگی داشته باشید، فوراً با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. مهم است که در این زمان های تغییر به مکانیسم های مقابله ای سالم مانند ورزش کردن، مدیتیشن یا یادگیری یک سرگرمی جدید روی آورید. اگر در مدیریت استرس خود مشکل دارید، به یک متخصص سلامت روان مراجعه کنید. داروها می توانند به اصلاح شیمی مغز شما برای کمک به درمان SUD های خاص کمک کنند.

زمان و مکانی را برای صحبت انتخاب کنید که در آن حرف شما قطع نشود و حریم خصوصی داشته باشید. برخی افراد به جای نشستن رو در رو، صحبت کردن در حین راه رفتن با هم کمتر با هم مواجه می شوند. غلبه بر اعتیاد به الکل به تنهایی بسیار دشوار است. به دنبال کمک تخصصی باشید و اجازه دهید متخصصان شما را در بهبودی راهنمایی کنند. امروز با پر کردن سایز hệ زیر با نام خود، اطلاعات دقیق و یک پیام کوتاه در مورد سفر بهبودی خود، با ما تماس بگیرید. اگر داستان شما انتخاب شود، یکی از اعضای تیم ما با شما تماس خواهد گرفت.

جستجوی مراقبت های پزشکی به محض مشاهده علائم اختلال مصرف مواد ضروری است. افراد می توانند گهگاه از مواد بدون ایجاد SUD استفاده کنند، اما حتی چند دوره مصرف برخی مواد می تواند منجر به تحمل و وابستگی شود. تنباکو، هروئین، کوکائین، الکل، حشیش و بنزودیازپین ها همه موادی هستند که می توانید تحمل و وابستگی به آنها ایجاد کنید. در حالی که این مواد بسیار متفاوت از یکدیگر هستند، همه آنها به شدت مرکز پاداش مغز شما را فعال می کنند و احساس لذت را ایجاد می کنند. برای اعتیاد به داروهای خاص، داروهایی نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا عملکرد طبیعی مغز را دوباره برقرار کنید و هوس خود را کاهش دهید.

متأسفانه، مواد افیونی عامل اصلی مصرف بیش از حد و مرگ و میر هستند. داروهایی مانند نالترکسون و بوپرنورفین می توانند به پیشگیری از ولع غذا کمک کنند و همچنین در صورت عود مجدد، اثرات مواد افیونی را مسدود کنند. وابستگی به طور کلی اعتیادی است که می تواند شامل مشکلات ترک شود. اختلال اعتیاد یک دسته از اختلالات روانی است که شدت مهمی از اعتیادها یا وابستگی ها را مشخص می کند که باعث ناتوانی های عملکردی می شود. هیچ تعاریف توافق شده ای در مورد این اصطلاحات وجود ندارد - به بخش "تعاریف" مراجعه کنید.

اگرچه درمان های موثری برای اختلال مصرف مواد افیونی وجود دارد، اما از هر چهار نفر مبتلا به این اختلال، تنها یک نفر هر نوع درمان تخصصی را دریافت می کند. کاهش اپیدمی های سوءمصرف مواد افیونی و مواد مخدر در کشور ما از اولویت های اصلی جراح عمومی است. بنزودیازپین ها یا بنزوس ها شامل داروهای دارویی هستند که برای درمان طیف گسترده ای از اختلالات روانی از جمله اضطراب شدید و حملات پانیک استفاده می شوند.



:: موضوعات مرتبط: ترک اعتیاد , ,
:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد,کلینیک ترک اعتیاد,ترک مواد مخدر,مرکز ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد